De Kindertelefoon

Met De Kindertelefoon kun je over álles praten. Want soms lucht dat enorm op. De Kindertelefoon kan luisteren, maar ook met je meedenken. Of informatie geven.

8 - 18 jaar
Anoniem
Luisteren, praten, advies
Gratis hulp
Chat, telefoon en website
Telefoon
Chat
Website

Over de Kindertelefoon

Dankzij De Kindertelefoon heb je altijd iemand om mee te praten. Je gesprek kan over alles gaan. Ook over problemen die zijn begonnen door fouten met de kinderopvangtoeslag. Contact met De Kindertelefoon kan op drie manieren. Je kan bellen, chatten of iets delen op het forum. Wat jij fijn vindt. Bellen of chatten doe je met een vrijwilliger van De Kindertelefoon. De vrijwilligers zijn hiervoor speciaal getraind. Het gesprek blijft altijd tussen jou en De Kindertelefoon. Op het forum kun je praten met leeftijdsgenoten. 

Over de hulp

Eerst probeert de vrijwilliger jou een beetje te leren kennen. Zodat je je op je gemak voelt. Daarna vraagt de vrijwilliger wat jou nou eigenlijk bezighoudt. Dan kun je aangeven waar je over zou willen praten. En wat je verwacht van het gesprek. De Kindertelefoon vraagt ook altijd naar wat je zou willen, wat jouw wens is. Het doel van het gesprek is dat je ideeën krijgt over hoe je verder kunt met je vraag of probleem. En natuurlijk dat je je beter voelt.

Niet de hulp die je zocht?

Er zijn andere hulplijnen die voor je klaarstaan.

image 1

Minddistrict

Wil je zelf aan de slag om je beter te voelen? Bij Minddistrict kun je daar online ondersteuning bij krijgen. Zelfhulp heet dat. Jij kiest welke oefeningen je wilt doen. Of dat nu gaat over actief blijven, meer vertrouwen of iets anders. Er is veel mogelijk.
De Luisterlijn_logo

De Luisterlijn

24 uur per dag bereikbaar
Bel 088 0767 000
Chat met een medewerker op de website
Mail naar ehulp@deluisterlijn.nl
Altijd iemand om mee te praten. Over wat jij wilt. Bij de Luisterlijn kan dat. De lijn is ook ‘s nachts bereikbaar. Voor als je niet kan slapen. Omdat je je zorgen maakt bijvoorbeeld.
Kaart van Nederland

Jouw gemeente

Bij jouw gemeente zijn er mensen die met jou kunnen kijken naar hoe je je voelt. En naar wat je nodig hebt. Misschien wil je praten over wat je het meegemaakt. Samen maak je een plan van aanpak. Hierin staat hoe de gemeente jou verder gaat helpen.
Stichting Lotgenotencontact_logo

Lotgenotenlijn

Morgen bereikbaar vanaf 09:00Gesloten tussen 13:00 en 17:00
Bel 030 4420 000
Mail naar contact@lotgenotencontact.info
Van maandag t/m zaterdag bereikbaar tussen 9 - 13 uur en 17 - 21 uur. Het kan fijn zijn om met iemand te praten die hetzelfde heeft meegemaakt. Om te vragen wat die persoon helpt. Of om je gesteund te voelen. Bij de Lotgenotenlijn kan dat.
Alles Oké Supportlijn_logo

Alles Oké? Supportlijn

Direct bereikbaar via chat en telefoon
Bel 0800 0450
Chat met een medewerker op de website
Bij de Alles Oké? Supportlijn krijg je de ruimte om je verhaal te doen. Zonder oordeel. Als je wilt, denken ze ook mee hoe je een stap verder komt.

Andere hulplijnen

Denk je toch dat je andere hulp nodig hebt? Die is er.