Over de Kindertelefoon
Dankzij De Kindertelefoon heb je altijd iemand om mee te praten. Je gesprek kan over alles gaan. Ook over problemen die zijn begonnen door fouten met de kinderopvangtoeslag. Contact met De Kindertelefoon kan op drie manieren. Je kan bellen, chatten of iets delen op het forum. Wat jij fijn vindt. Bellen of chatten doe je met een vrijwilliger van De Kindertelefoon. De vrijwilligers zijn hiervoor speciaal getraind. Het gesprek blijft altijd tussen jou en De Kindertelefoon. Op het forum kun je praten met leeftijdsgenoten.
Over de hulp
Eerst probeert de vrijwilliger jou een beetje te leren kennen. Zodat je je op je gemak voelt. Daarna vraagt de vrijwilliger wat jou nou eigenlijk bezighoudt. Dan kun je aangeven waar je over zou willen praten. En wat je verwacht van het gesprek. De Kindertelefoon vraagt ook altijd naar wat je zou willen, wat jouw wens is. Het doel van het gesprek is dat je ideeën krijgt over hoe je verder kunt met je vraag of probleem. En natuurlijk dat je je beter voelt.